piątek, 29 lipca 2011

Szaszłyki z piersi kurczaka z pomidorami i ananasem.

Od dawna chodziła za mną wizja lekkkiego dania z wykorzystaniem chudego,białego mięsa,jakim niewątpliwie jest filet z piersi z kurczaka.
Szczerze,ten rodzaj mięsa jest jedynym,które jestem wstanie zjeść,a zdecydowanie za rzadko u mnie gości.
Połaczenie miękkiego,pieczonego kurczaka z pomidorami i świeżym,słodkim ananasem oraz aromatycznymi przyprawami,daje w efekcie smaczny,pożywny posiłek,zawierający wartościowe składniki odżywcze.

2 porcje:
-200 g piersi z kurczaka
-majeranek
-papryka
-curry
-pieprz
-bazylia
-pomidory
-świeży ananas.

Pierś z kurczaka płuczemy,osuszamy  i kroimy na śreniej wielkości kawałki.Obsypujemy przyprawami.
Ananasa obieramy i kroimy w dużą kostkę wraz  z pomidorami.
Nabijamy na patyczki do szaszłyków,naprzemian z kawałkami kurczaka i pieczemy w piekarniku/na grilu ok.20 minut,obracając co jakiś czas.
Podałam na sałacie skropionej sokiem z cytryny.




7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię taką kombinację. Zresztą, kto nie lubi takich wakacyjnych szaszłyków... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię połączenia ananasa z wytrawnymi składnikami. Takie szaszłyki zniknęłyby w mig :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jem tylko kurczaka. :) Bardzo ciekawy pomysł na podanie go. Lubię szaszłyki i żałuję, że nie mam możliwości zrobienia grilla. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie z piekarnikiem tez jest problem, bo od razu coś strzela i prąd wysiada, jeśli zbyt dużo urządzeń jest włączonych. :( Dlatego z rzadka coś piekę niestety. No ale grill to wiadomo, najlepszy, a jeszcze lepsze ognisko. :D Właśnie, kiełbaski przypieczone na ognisku, to druga forma mięsa którą lubię.;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię połączenie kurczaka z ananasem, soczyste i chrrupiące. Szaszłyki niestety robię rzadko, bo w koło same niejadki, którym zawsze jakiś składnik nie będzie odpowiadał ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja poza kurczakiem lubię jeszcze pierś indyczą i wołowinę. Wieprzowina już nie zawsze mi podchodzi, zwłaszcza pod postacią popularnego schabowego...
    Z chęcią bym zjadła taki szaszłyk, połączenie ananasa i kurczaka jest bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i chęci:)