niedziela, 7 sierpnia 2011

30.

Nieśmiałe promyki słońca,
cichy szelest traw zza okna...



Zapiekana owsianka z kaszką manną,z dodatkiem orzechów laskowych,migdałów,gruszki i wiśni.
Jogurt naturalny z gruszką,kruche ciasteczka Babci,
Carmel cappuccino avec du lait.

Składniki :

-4 łyżki płatków owsianych
-1 łyżeczka otrębów żytnich
-200ml wody
-2 łyżki kaszki manny
-migdały
-orzechy laskowe
-dowolne owoce.

Mieszankę płatków owsianych(górskich,żytnich,orkiszowych,otrębów żytnich) zalewam wrzątkiem i czekam 20 min,aż wchłoną wodę i dostatecznie napęcznieją.
Gotuję w 200ml wody,po chwili dodaję kaszkę i energicznie mieszam,aby wszystko dobrze się połaczyło.
Trzymam na ogniu jeszcze jakieś 0,5 min.
Konsystencja powinna być bardzo gęsta.
Gotową owsiankę dzielę na dwie części.Jedną przekładam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.Posypuję pokrojonymi orzechami ,migdałami i układam wypestkowane wiśnie i kawałki gruszki.Przykrywam pozostałą częścią,którą formuję w dłoni na płaski placek  i posypuję resztą bakalii.
Piekę 15 min. w 190 stopniach,do zrumienienia powierzchni.



Miło tak sobie pochrupać w niedzielny poranek;)



15 komentarzy:

  1. Oj, na pewno miło ;)
    Fajny, obfity zestaw śniadaniowy, od razu dzień staje się przyjemniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu wypróbować mieszankę kaszki manny i owsianki. Może jutro sobie zrobię coś takiego. :D

    Płatki gryczane są pyszne, ale chyba wolę jednak smak kaszy. :D Chociaż dotychczas jadłam je tylko zwilżone gorącą wodą z dodatkami, bo nie miałam możliwości na wyjeździe ugotować je na mleku. O ile je się w ogóle gotuje. Ale muszę spróbować. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O mniam, chyba na drugie śniadanie zafunduję sobie owsiankę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę spróbować zapiekanej, póki jeszcze wakacje, bo wstając o 5 w roku szkolnym, nie mam głowy do takich cudów ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypasione śniadanie, tyle pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ale pyszne śniadanie, a ja jeszcze nie jadłam
    http://swiat-kuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. To dopiero mega śniadanie! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale smakowite mniam ; ))





    zapraszam ; *

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdrowe jedzonko-Yummy! Świetne połączenie, ciekawa jestem tylko jak smakuje=) Chyba uracze się Twoim przepisem=)

    OdpowiedzUsuń
  10. This looks so good! I love to go to cafes also!! Have a lovely Sunday!

    Love, Kristin

    OdpowiedzUsuń
  11. śniadanko pierwsza klasa ;3 i dzień staje się piękniejszy!

    OdpowiedzUsuń
  12. owsianka - mniam! zapiekana? niebo! ;3

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem Ci, że Ja byłam pewna, że z tego nic nie wyjdzie... ale pomyliłam się... coś wyszło.. ale tradycyjny dżem jest dużo lepszy.

    Całuję ;-*

    OdpowiedzUsuń
  14. jeszcze nie jadłam owsianki z manną :) bardzo fajne połaczenie no i pyszne dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda przepysznie! jutro muszę zdobyć składniki :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i chęci:)