czwartek, 1 września 2011

Zapomniane smaki.Letnia pizza!




Poszukując dawno nie próbowanych,zapomnianych smaków,przypomniało mi się o pospolitym drożdżowym placku z ulubionymi,wytrawbymi dodatkami na wierzchu.
Rzecz,oczywiście o pizzy;)!

Lubię taką na grubym,puszystym cieście z dodatkiem aromatycznych,swojskich pomidorów (których w tym roku istne oblężenie) i ziół,których zapach roznosi się podczas pieczenia.

Z dedykacją dla wszystkich niepocieszonych wizją 1 września;)





Przepis na ciasto:

-0,5 kg mąki
-30g świeżych drożdży
-300ml letniego mleka
-płaska łyżeczka soli
-łyżeczka cukru
-3 łyżki oliwy.

Zainspirowałam się przepisem Liski ze znakomitego bloga White Plate
Zwiększyłam drobinę ilość drożdży i mleka.

Sos pomidorowy to już moja własna inwencja twórcza;):

-mała cebula
-4 ząbki czosnku
-łyżka  masła roślinnego
-zagęszczony sos pomidorowy-2 łyżki (Primo Gusto)
-łyżka koncentratu pomidorowego
-0,5kg świeżych pomidorów
-majeranek
-bazylia
-pieprz
-papryka w proszku
-oregano
-chili

Na łyżce masla podsmażam cebulkę do lekkiego zeszklenia,dodaję wyciśnięty przez praskę czosnek,majeranek,spażone,obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory.Wszystko razem duszę ok.15min.,do częściowego odparowania nadmaru wody.Wlewam zagęszczony sok pomidorowy i koncentrat.Mieszam,przyprawiam i doprowadzam do wrzenia.Gotuję pod przykryciem jeszcze 10 minut.Sos wychodzi gęsty.

Dodatkowo:
-pomidory pokrojone w plasterki
-mała żółta i zielona papryczka
-ser.


Wyrośnięte ciasto lekko spłaszczam,skrapiam dłonie oliwą i przekładam do natłuszczonej blaszki.Odstawiam do napuszenia na ok.15 minut.
Rozsmarowuję przygotowany sos pomidorowy,na nim układam pokrojone w małe plasterki pomidory,papryczki,oprószam ziołami i rozkładam pokrojony ser.
Użyłam goudy (tylko taki znalazłam w domu),bardzo dobrze się sprawdził,delikatny w smaku,ciągnący się,idealny!

Piekę w 180 stopniach 30minut.

To zdecydowanie najlepsza pizza jaką dotej pory piekłam!
Dzięki dwukrotnemu wyrastaniu,ciasto jest na prawdę puszyste,sprężyste i delikatne,a dodatek papryk nadał jeszcze bardziej aromatycznego smaku.
Polecam!




Od razu zjadłam jeszcze ciepłe,dwa kawałki;)







17 komentarzy:

  1. Matko - uwielbiam taką właśnie pizzę ,pulchną,na grubym spodzie .Załapię się jeszcze na kawałek ??Wygląda bardzo ,ale to bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie,jeszcze się uchowała;),ale za chwilkę może nie być!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama robię taką grubą pizzę , najbardziej ją lubię :-) Twoja wygląda baaardzo kusząco i apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Matko! Ale pizza piekna! :) uwielbiam taka! ; )

    Pozdrawiam, oblizujac sie na widok Twojej pizzy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale znakomicie to wygląda! Nie no, naprawdę, muszę w końcu sama zrobić pizzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pizzę akurat wolę na cienkim cieście, taka gruba i napuszona to już dla mnie nie pizza, tylko ciasto drożdżowe w wersji wytrawnej :D aczkolwiek takie coś też lubię :)
    Pozdrawiam i dziękuję za dedykację ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. taką pamiętam z dzieciństwa - grube ciasto i dodatki w wersji mocno minimalistycznej ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka domowa i puszysta jest najlepsza. Doskonale Ci wyszła :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Narobiłaś mi apetytu! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja osobiście wolę pizzę na cienkim cieście, ale Twoja wygląda tak apetycznie, że na taką też bym się skusiła. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. o tak :D po kawałku takiej pizzy na pewno pocieszyłabym się po rozpoczęciu roku szkolnego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniała pizza ! Uwielbiam takie na grubym spodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. grube ciasto i ulubione dodatki, aż mi ślinka cieknie ;3 taka domowa pizza jest najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  14. A dziś sobie tak myślałam,ze już dawno nie jadłam pizzy domowej. Dla mnie spód nie ma znaczenia gruby czy cienki ważne żeby był smaczny :) A na pewno taki jest Twój i Twoja pizza. Wygląda mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po co ja wchodzę tak późno na twój blog :> przez ciebie znowu robię się głodna :>:D

    Pudding jest w zasadzie bez smaku. Owoce nadają mu smak :) Ale muszą być słodkie, bo sam jest lekko mdły. Polecam banana + jeszcze jakieś owoce :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowna, uwielbiam takie grube ciasto!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i chęci:)