poniedziałek, 31 października 2011

Okienne fascynacje z naleśnikami z miodem






Jest ciepły,ostatni dzień miesiąca.
Ważne,że wolny
ważne,że pełen jesiennego słońca,którego złociste promienie skrzętnie przedzierają się przez firanę...z biedronkami w roli głównej-aż 7! Czy, to aby na pewno koniec października?
Lubię obserwować ten akt;)






A,w kuchni
coś na przyjemny dzień bez trosk;

Naleśniki
Moje wypełnione słodziutkimi,domowymi powidłami ze śliwek,tym razem Babcinymi i twarogiem z nutą swojskiego miodu lipowego.
Macie ochotę?


Przepis:
z chęci stworzenia czegoś niezwykłego w zwykły dzień;)

2 szklanki mąki
2,5 łyżki otrębów owsianych
2 łyżki cukru
szczypta soli
szklanka mleka
szklanka mineralnej wody gazowanej
2 jajka
2 łyżki oleju + 1 do smażenia

Wszystkie składniki dokładnie mieszam metalową rózgą,aż pojawią się pęcherzyki powietrza.Odkładam na kilka chwil.
Na patelni rozgrzewam łyżkę oleju i smażę rumiane naleśniki.

Nadziewam:

*250g twarogu
łyżeczka cukru
łyżka swojskiego miodu lipowego
2 łyżki mleka

Składniki łączę widelcem,jeśli miód ma bardzo gęstą konsystencję,włożyć go do garnuszka i trzymać przez chwilę na ogniu.

*domowe powidła śliwkowe lub inne ulubione.

Lubię gotowe naleśniki polać podgrzanym,płynnym miodem.
I wcale nie są przesadnie słodkie.





Miłego długiego weekendu;)

27 komentarzy:

  1. ten miodowy twaróg musi byc cudowny.
    Swoją drogą to do miodu przekonałam się dopiero jakieś pół roku temu, przez 18 lat był dla mnie nie do przełknięcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. monami: lepiej późno niż wcale;)wszak miód to sama dobroć,a swojski to już w ogóle ever!

    Sue,klliisiaa: (;

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dawno nie jadłam miodu, a dzisiaj już na drugim blogu miodowe przypomnienie. ;) Twaróg z miodem brzmi genialnie. Zawsze lubiłam serek wiejski z miodem. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham naleśniki. Wyglądają wspaniale :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe naleśniki. Kojarzą mi się z bardzo miłym, jesiennym popołudniem...

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszności! ja dzisiaj też wcinałam naleśniki na kolacyjkę ;3

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze robię naleśniki z maślanki, a podobno te z wodą gazowaną są dużo bardziej chrupiące:). Jak tylko najdzie mnie ochota na naleśniki (czyli zapewne niedługo), to zerknę na ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Twarożek z miodem... tak jeszcze nie próbowałam. Z naleśnikami musi smakować genialnie. Z pewnością wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie pamiętam już, kiedy ostatni raz robiłam naleśniki na słodko. Muszę to koniecznie nadrobić ;-) Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Talvi: spróbuj!genialnie smakuje;)

    Yvonne,slyywia,shaday: (;

    Lady_Mosquito: to miałaś pyszną kolacyjkę;)

    Amy:dodatek wody mineralnej nadaje niezwykłej chrupkości,koniecznie spróbuj;)

    anja: i tak jest;)

    karo: a,ja chyba nigdy nie robiłam wytrawnych!też muszę to zmienić,może się przekonam.
    Dzięki za odwiedziny;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ah, naleśniki... dobre zawsze na wszystko :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. naleśniki dobre na wszystko <3 mają magiczną moc poprawiania humoru ^^ pyszności <3


    zapraszam na mojego nowego bloga: http://appetizingwords.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pychota! Wszyscy uwielbiamy naleśniki. Do tego miodzik. Super pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kto by nie lubił naleśników... ;) Ja uwielbiam te robione przez moją mamę, na samych żółtkach, są delikatniejsze.
    A Twoje z twarogiem i miodem muszą być pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hi! Thanks for your sweet birthday greeting!!! These pancakes remind me of the ones I had on my birthday morning! Love pancakes! Have a wonderful day!

    Kristin xo

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam takie naleśniki, są strasznie sycące.

    OdpowiedzUsuń
  17. jejciu, uwielbiam uwielbiam miodek. szczególnie jesienią


    ściskam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  18. To chyba telepatia bo wczoraj też usmażyłam naleśniki i zjadłam je z twarogiem i miodem :) Pychaa!

    OdpowiedzUsuń
  19. Asia,Papaya,Gosia: dziękuję Wam pięknie;)

    Barbara: na samych żółtkach jeszcze nie próbowałam,ale chyba się skuszę,jak tak zachwalasz;)

    Kristin: I love such mornings;*

    dariaanna: potrafią nasycić!

    mnemonique: ja również,idealny na jesień;)pozdrawiam!

    Sylvia: będzie pysznie;)całuję!

    burczymiwbrzuchu: wspaniałe jest to połączenie;)jeszcze nie raz u mnie zagości,pozdrowienia ślę!

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne przepisy, zabieram do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  21. AMAZING pictures :) Must say I really love you pohotos even if I dont understand any of the text's
    /Swedish girl in New York :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Hi Monisia, Your Pancakes recipe has been selected by Knapkins to be featured in a Recipe Guessing Game. Please share the following link with your friends and fans. Congrats again!! :) To play, go here: http://knapkins.com/guess_games/516?source=blog

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i chęci:)