środa, 19 października 2011

Sezonowe łączenie smaków! i Kawowe ciasto z chałwą






Lubicie jesienne Jabłka zbierane spod drzewa na mokrej trawie?
albo Gruszki
 najsłodsze,tylko raz w roku,właśnie o tej porze najpyszniejsze
z żółto-brunatną miękką skórką.
Moje smaki jesieni
wprost z natury!
A,to wszystko okraszone nutą aromatycznego cynamonu!
Czy,może być coś bardziej pasującego do panującej pory roku?;)
No,może szarlotka,ale o niej kiedy indziej.



Nostalgicznie
Jesień




Czasem chciałabym się zaszyć...
gdzie brak kłopotów,
niewypowiedzianych słów,
gdzie codziennością jest ciepło
prawdziwe
ukryte wewnątrz
Tak, po prostu...


 



Myślałam o serniku,ulubionym,ciężkim i wilgotnym...
ale ta myśl odeszła w niepamięć.
Postanowiłam tradycyjne,wykwintne wypieki zostawić na bardziej sprzyjający okres (niedługo święta;)
I zabrałam się za mało pracochłonne,niezbyt wymagające ciasto z w.w. jesiennym trio.


Przepis:

500g mąki pszennej/pełnoziarnistej
3 łyżeczki proszku do pieczenia
200 g cukru
2 łyżki kawy o smaku waniliowym
300ml mleka
3 jajka
3/4 szklanki oleju

Dodatkowo:

200g chałwy waniliowej
2 średniej wielkości gruszki
jabłko
łyżeczka cynamonu

Mąkę z proszkiem do pieczenia łączymy z cukrem i ostygniętą kawą rozpuszczoną w gorącym mleku.Powoli miksujemy,dodając jajka i olej.
Gotową aksamitną,gęstą masę mieszamy z pokrojoną na kawałki chałwą.
Przelewamy do okrągłej foremki-u mnie na tartę,wyłożonej papierem do pieczenia i układamy pokrojone gruszki i jabłko,uprzednio zasypane cynamonem.
Pokusiłam się o nieobieranie gruszek.Uwielbiam je właśnie o tej porze,kiedy są najpyszniejsze z miękką skórką, po upieczeniu  praktycznie nie wyczuwalną.
Pieczemy ok. 50 minut w 180 stopniach.






A,niebawem coś bardziej rustykalnego z klimatem;)

Pozdrawiam Wszystkich odwiedzających!





21 komentarzy:

  1. Widzę, że u Ciebie też tarta. Miałam w tym sezonie już więcej nie piec ciast z jabłkami(dzieci domagają się czekoladowych wypieków, ale w Twojej jest chałwa i gruszki, więc chyba złamię swoje postanowienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepraszam, ale ostatnio wszędzie widzę tarty.Chyba za dużo ich ostatnio piekę.ale twoje ciasto i tak wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne jesienne ciasto! Lubię taką nostalgię jesienną okraszoną pysznym gruszkowym ciastem

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę spróbować takiego ciasta... Ostatnio jestem miłośniczką wszystkiego, co kawowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle apetycznie u Ciebie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta chałwa mnie zaciekawiła, interesujące ciasto. Ślinka mi cieknie z ciekawości jak może smakować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetycznie wygląda to ciasto, a mi teraz burczy w brzuchu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dariaanna:chałwa daje lekki słodko-gorzki posmak,na pewno wzbogaca całe ciasto;)szybkie,łatwe i przyjemne;)

    Dziękuję za wszystkie miłe komentarze;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne ciasto! :) Na pewno smakuje wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chałwą mnie zaskoczyłaś, chętnie bym spróbowała takiego połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O tak, szczególnie ta żółciutkie gruszki to kwintesencja jesieni :)
    Pyszne się ciasto zapowiada po zdjęciach :)

    Pozdrawiam moją imienniczkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto wygląda smakowicie :) chałwa i gruszki w duecie muszą być pyszne!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. cudowna jest taka słodka jesień.

    OdpowiedzUsuń
  14. z chałwą? bardzo fajny pomysł!
    ja jutro jadę pozbierać jabłka z ogrodu :) lubię to!

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam chałwę... a te ciasto .... koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wlasnie pieke :) juz sie nie moge doczekac kiedy sprobuje dodam jeszcze na wierzch bita smietane :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wlasnie pieke :) juz sie nie moge doczekac kiedy sprobuje dodam jeszcze na wierzch bita smietane :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i chęci:)