środa, 4 stycznia 2012

Na dobry początek..





Odwiedziłam bibliotekę.
Pamiętającą jeszcze czasy wojny o niezwykle urzekających,dwuskrzydłowych,czerwonych drzwiach.
Jak,już pisałam, nadeszły rok zamierzam spędzić z conajmniej 12 książkami.
Po wciągającej klasyce,którą miałam przyjemność odkrywać w grudniu(Jane Eyre)polecam każdemu,komu jeszcze nie wpadła w ręcę,powinna być lekturą obowiązkową w liceum;)przyszła pora na kolejną pozycję.
Nie omieszkam stwierdzić,że ostatnie strony ów powieści zainspirowały mnie do wypożyczenia tej o to literatury.
Pierwszej tego roku.Na styczeń.
A, mianowicie Portret Damy James'a.
Już sama okładka wzbudziła moje zainteresowanie,kiedy w zaawansowanym średnim wieku pani bibliotekarka  wręczyła mi ją,uprzednio wyszukaną w czeluściach uporządkowanego księgozbioru.
Wiek XIX.Stary Kontynent  i obyczaje związane z ówczesną Anglią.
Myślę,że jedyny cytat zawarty w książce opisze więcej,niż wszelakie,monotonne szczegóły..





Portret młodej kobiety,która sprzeciwiła się swemu przeznaczeniu.


Pobudza wyobraźnię.





A,jeśli połączyć zimny,pochmurny poranek,który przypomina bardziej czas przedwiośnia,ale to szczegół(patrzę na kalendarz i jesteśmy w domu,nie przyznając się do ciągle wiszącego grudnia;),
przyjemne chwile z książką tuż po przebudzeniu
i wizję niedalekiej przyszłości przy ciepłym śniadaniu wyjadanym ulubioną,srebrną łyżeczką..robię się coraz bardziej sentymentalna..
Na myśl przychodzą mi tylko przyjemne przypadki.
Na najbliższe, te dalsze i te całkiem odległe dni.

Owsianka z jabłkiem i miodem/zimowa

3 łyżki płatków owsianych;polecam Bio
łyżka otrębów owsianych
200 ml mleka
małe jabłko lub pół dużego
łyżeczka miodu+do polania
1/5 łyżeczki przyprawy korzennej/cynamonu
szczypta soli
płatki migdałów


Płatki owsiane i otręby zalać gorącą wodą do ich poziomu.Przykryć talerzykiem i odczekać 3,4 minuty,aż wchłoną cały płyn.
Mleko zagotować.Dodać płatki,szczyptę soli i przyprawę.Gotować ok.2 minut.
Po tym czasie dodać starte jabłko(nigdy nie obieram jabłek,za wyjątkiem szarlotki;)nie ujmujmy sobie cennych składników),miód i gotować na małym ogniu 5 minut do uzyskania pożądanej konsystencji.
Przekładamy do ulubionej miseczki,posypujemy płatkami migdałów i polewamy odrobiną miodu;u mnie wielokwiatowy.
Lubię owsiankę gęstą,ale nie budyniową.Taką wyśrodkowaną,najlepiej lekko ostygniętą.
Smacznego!




Dnie można umilać na wiele sposobów.
Jeden z nich wg mnie to niezaprzeczalnie..obserwacja roślin.
Dlatego z niecierpliwością czekam na zryw wiosennego powietrza, pomiędzy którym mogę dojrzeć delikatnie ukwiecone łąki,drzewa zachwycające młodą zielenią..ach,rozmarzyłam się zanadto,koniec końców mamy zimę;) 
I na szczęście domowe kwiaty w doniczkach.
Ostatnimi czasy mój storczyk zadziwia ich bogactwem.
Radość tym większa,jak są w tak delikatnym,dziewczęcym kolorze.
Lubię!
Bardzo.



Zakwitły 3,a na dniach z uroczych teraz pąków wyłonią się następne 4.
Sczęśliwa siódemka;)










Podzielacie moją fascynację,czy może macie inne,równie urokliwe kwiaty przy boku;)?

Pozdrawiam!
M.


31 komentarzy:

  1. Ja również to zdanie wciąż mam w głowie. Bardzo mi pomaga w chwilach spadku sił lub jak ojciec podcina mi skrzydła.

    =*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja gustuję w innych książkach (chociaż przeczytam praktycznie wszystko) i uważam, że np. "Mistrz i Małgorzata" powinno być obowiązkowe dla wszystkich ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasia; z Mistrzem i Małgorzatą miałam nieprzychylne doświadczenia,jak to bywa z lekturami;/,ale może teraz,kiedy jestem otwarta na książkowy świat..:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam storczyki! Mam 9 i wszystkie właśnie albo będą kwitły albo kwitną;))))

    OdpowiedzUsuń
  5. ale masz fajnie z tymi kwitnącymi storczykami, u mnie tylko liście:P i super to twoje pyszne zdrowe śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Też muszę tzn. chcę odwiedzić bibliotekę :-)) A głównie za sprawą roku Janusza Korczaka, a z tego co widziałam w necie to jego książki można chyba dostać głównie w bibliotece :-o Szkoda, może to się zmieni w tym roku :-)
    A Twoja owsianka do wypróbowania :-)
    Pozdrowienia noworoczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Owsianka :) uwielbiam! Na pewno książki umilą Ci czas ;) i śliczny storczyk. Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  8. i ja chętnie odwiedzam bibliotekę miejską :) mamy za to plusa gdzieś tak u góry ;) czytanie kształtuje światopogląd

    OdpowiedzUsuń
  9. owsianki z jabłkami są jak dla mnie najlepsze. Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny storczyk. Mój jakoś nie chce wypuścić pędu i nie umiem go zmotywować. Chyba nie mam ręki do kwiatów :(

    OdpowiedzUsuń
  11. anka; jak ja Ci zazdroszczę tych 9!okazów;)

    goh.; cierpliwości;)na pewno niebawem pojawią się pąki!

    Dag; wstyd się przyznać,ale nie znam ani jednej jego książki,muszę to zmienić,może w lutym?;)

    Katsuumi; jeszcze nigdy się na nich nie zawiodłam:)

    vanilla; fajnie z tym plusem;)
    światopogląd na etapie budowy,coraz bardziej zadziwiającej;)

    slyvvia; wiesz,dla mnie chyba też;)

    Jagoda; znam to,swojego jakieś parę miesięcy temu zawiozłam do babci(ona to ma kwiaciarską rękę;) w stanie nienadającym się praktycznie do niczego,a po kilku tygodniach miał już pąki;)
    W innym wypadku,może warto popytać w kwiaciarni.
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszna owsianka!
    jabłka, migdały,miód-pyszności!;)

    www.madallens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale pyszna owsianka.. Uwielbiam miód na wierzchu ciepłej papki! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny kwiatek :) Też mam storczyki w mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bibliotekę mam w pokoju brata (naprawdę!), ale takiego storczyka bym nie znalazła w okolicy! Cudny!

    OdpowiedzUsuń
  16. jabłkowe owsianki lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam owsiankę i właśnie zabieram się do czytania Jane Eyre :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Owsianka to najlepsze śniadanie pod słońcem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam w pokoju tylko paprotkę- nie wymaga dużej pielęgnacji, a ja w ogóle nie mam ręki do kwiatów. Uwielbiam owsianki z jabłkiem i cynamonem. To zdecydowanie mój śniadaniowy lider:)

    OdpowiedzUsuń
  20. piękne kwiatki i super śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  21. aaah owsianka z miodkiem, koniecznie takim od zaprzyjaznionego pszczelarza ! (;

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie pałałam wielkim entuzjazmem do owsianki, ale ta wygląda naprawdę zachęcająco ;)

    Weronika (www.natchniona.pl)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zaczęłam się przyjaźnić z płatkami owsianymi, więc propozycja do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Takie zdrowe śniadanko w taką niepogodę to mój faworyt. Oglądałam ostatnio w kinie "Jane Eyre", bardzo mi się spodobała. Chcę jeszcze przeczytać książkę, bo trochę nie w tej kolejności zaczęłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Aurora; zazdroszczę Ci;)i to bardzo!może masz jakieś sprawdzone tytuły do polecenia?

    Marta; nie ma na co czekać!świetna książka:)

    Amy; i mój;)

    Natchniona Wera; cieszy mnie to;)

    burczymiwbrzuchu; polecam;)

    Barbara; och!jak ja bym chciała zobaczyć ten film w kinie,to całkiem co innego niż na małym ekranie,a książkę polecam nieodwołanie;)
    kolejność czasem można zaburzyć,jak w życiu;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zapomniałam Ci powiedzieć, ale dzięki Tobie zaczęłam w końcu jeść tą owsiankę :) Znalazłam swój przepis, trochę popróbowałam i już wiem co lubię :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  27. Również odwiedzam bibliotekę - uwielbiam klimat małych, miejskich placówek, gdzie można wyszukać perełki:) Poza tym książki pochłaniam w dużych ilościach, to jak nałóg;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziewczyna bez matury; cieszę się ogromnie:))
    pochwal się tym przepisem;)

    Nemi; świetnie to ujęłaś!istne perełki;)

    OdpowiedzUsuń
  29. ulubione storczyki ;) coś jest w tych kwiatach niezwykle przyciągają ;p pozdrawiam,
    monika-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i chęci:)