środa, 11 stycznia 2012

Oczko w torcie(improwizowanym)





Urodziny?
Kto by pomyślał,że będę je obchodziła w pierwszej napotkanej przy drodze kawiarni.
Na dodatek w mieście,w którym nadszedł kres dotychczasowego życia.

Zmiany,
zmiany..
ile ich jeszcze w moim małym życiu.Kto zna odpowiedź,niezwłocznie proszę o kontakt:
0021XXX...cdn.





Podświadomie snując ambitne plany(wiele tutaj o nich) nie przyjmując do wiadomości nawet najmniejszej porażki,drobnego potknięcia;siedzę we wspomnianej kawiarni.
Łagodna muzyka koi roztargany stan.
Za szybą ruchliwa ulica.
Ludzie spieszący dogonić ostatnią sekundę godziny.
Niektórzy bez celu.
Inni zaabsorbowani marną wiadomością wyświetloną na małym ekranie.
Rzadko szczęśliwi.
Częściej przytłoczeni wizją rutyny codzienności.




Tak.Lubię być obserwatorką.
Snuć realistyczne historie oparte na faktach.
Stwarzać pozory.
Któż ich nie stwarza?
To wszystko w dzień,kiedy powinnam się cieszyć(każdy dodatkowy rok zawsze sprawiał mi przyjemność).
Jestem za to w dość nietypowym stanie.
Nachodzą mnie myśli natury szeroko pojętego egzystencjalizmu.To nic nowego w ostatnim czasie.
Nie będzie tortu.Prawdziwego.
Nigdy nie przepadałam za pełnymi mas,nie daj Boże biszkoptowymi ciastami na tę okazję.
Jest za to słodki kawałek z makiem,przełożony budyniową masą z polewą czekoladową i orzechami.
Przyjemnie pieszczą podniebienie.

Pisząc ów wywód,myślę o Dziadkach.
Wczoraj spędziłam miły dzień oraz wieczór w ich towarzystwie...później nastał błogi sen.
Zawsze potrafią zrozumieć.
Czasem wybaczyć.
Zaparzyć herbatę i przy śniadaniu klepnąć po ramieniu mówiąc: Czas naszym sprzymierzeńcem.Wszystko się ułoży.Zobaczysz!




Korzystając z okazji łapię momenty.
Nigdy tutaj nie zamieszczane.
Ważne dla mnie.
Wiążące się z samymi przyjemnymi emocjami.







Przedwojenne malowidła na monumentalnym(wg mnie)suficie przedwojennego salonu.
Nazwa przyjęta od dawna na ten niezamieszkały zakątek.
Może dziwna.
Mnie się podoba.







Znajduję prawdziwe perełki w nadszarpniętym czasem stylu.
Pełnym przeszłości,niedokończonych historii.


ujęcia okien,zwłaszcza wiekowych..to chyba nowa pasja(;/w tle ślubna fotografia Dziadków





poczciwy młynek,niezastąpiony w kuchni!






Mój pociąg do starego zostaje zaspokojony do ostatniej szczypty(może kolejnej wizyty;)




Miłego dnia Wam życzę z okiennym widokiem podwórza..jak to babcia ma w zwyczaju mówić.
ps.zachwycam się delikatnym pęknięciem/ odkrywam coraz to nowe fascynacje przejawiające niedostrzeżoną dotąd wrażliwość;)

45 komentarzy:

  1. Wszystkiego co najlepsze ! =* Spełnienia marzeń i siły w dążeniu i osiąganiu postawionych sobie celów. =* =* =*

    I jak najczęstszego rozpieszczania podniebienia ^^ ;D =*

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nigdy nie przepadałam za tortami. Zbyt mdłe, choć zdarzało się jadać całkiem znośne.

    Piękny ten dom dziadków. Lubię takie przedmioty z duszą. Z własną historią, nadgryzione zębem czasu. Mają w sobie to coś i bardzo lubię się nimi otaczać

    OdpowiedzUsuń
  3. i bym zapomniała: WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszytskiego najlepszego ;)

    Dziadkowie to najlepszy Skarb na świecie. Zazdroszczę Ci ich bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wszytskiego do piękne.... i powodzenia w szerokim świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wszystkiego dobrego Monisiu..i dużo radości:))* cudownie mieć taki ciepły pachnący ciastem drożdżowym dom, w którym ktoś powie "czas jest naszym sprzymierzeńcem, wszystko się ułoży"..
    uściski ogromne
    J

    OdpowiedzUsuń
  7. spelnienia marzen! (; optymizmu i owocnego samorozwoju.

    OdpowiedzUsuń
  8. Urodziny! Wszystkiego co najlepsze :)

    Dziś byłam u babci, mam już tylko ją (z dziadków) i cieszę się że mogę z nią o wszystkim porozmawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z okazji urodzin podaruję Ci informację cenną :) otóż zmiany doganiają nas na całęj linii naszego życia :)
    Życzę Ci samych pozytywnych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkiego co najlepsze :)

    A chwile z dziadkami tak na mnie wpływają, że znów czuję się jak mała dziewczynka ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny post. Uwielbiam te chwile spędzone z babciami i dziadkiem. Szkoda, że od dziadka nigdy już nie usłyszę Kocham Cię, bo stracił głos po udarze...Dobrze że chociaż uścisk dłoni potrafi to wyrazić. Lubię ludzi, którzy doceniają dziadków...

    Przepraszam za prywatę. ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Kazdy Twoj post dodaje do ulubionych, jak nikt inny potrafisz stworzyc tutaj cudowny klimat. Dziekuje i zycze wspanialego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam, pysznosci :) hmm no to wszystkiego najlepszego ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkiego dobrego ! *poklepuje po plecach* i nie wiadomo ci i jak będzie jednak trzeba myśleć "Dobrze będzie !" musi być

    OdpowiedzUsuń
  15. Spełnienia marzeń, moja droga. :)
    Mam nadzieję, że wszystko z czasem się ułoży.

    OdpowiedzUsuń
  16. Papaya; świetne zyczenia!właśnie tego teraz pragnę najbardziej;)

    Jagoda; skąd ja to znam;) miło,że podzielasz ze mną pasję.

    Madzialena; mam to szczęście:)

    vanilla; oby nie okazał się za szeroki;)

    dotblogg; wspaniale to określiłaś;szczególnie zawarte ciepło i zapach drożdżowego;)

    Pauli; pięknie napisane:)

    mirrors in the street; też tak masz?;)ja z moją(niestety również jedyną) babcią mogę rozmawiać godzinami na każdy temat i nigdy nie mam dość.Zwierzę się,że jest mi bardzo ważna,swego rodzaju autorytet.

    Mała Mi; niezwykle cenna:)bardzo dziękuję!

    Kasia; ja też;)

    Dusia; nic nie szkodzi,miło mi,że mogłam poczytać o Twojej historii.
    dziadkowie zasługują na docenienie i szacunek,na pewno.

    Ania; jest mi niezmiernie miło!Nawet nie wiesz,jaką radość sprawiają mi Twoje słowa.
    dziękuję!

    I am a camera; oczywiście musi być!

    Dziękuję wszystkim tutaj dziś zaglądającym za piękne słowa,wspaniałe życzenia i po prostu za to,że jesteście!
    Jest mi szalenie miło:)
    Pozdrawiam serdecznie!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  17. Z okazji urodzin jak najwięcej chwil wiążących się z samymi przyjemnymi emocjami!:*
    Uwielbiam Twoje wpisy:)

    OdpowiedzUsuń
  18. I z tego wszystkiego zapomniałam : Wszystkiego cudownego:*

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkiego najlepszego. Samych powodów do radości i spełnienia marzeń:). Trzymaj się ciepło;*

    OdpowiedzUsuń
  20. A MOJA BABCIA BY POWIEDZIAŁA...NIE MYŚL TYLE DZIECKO,NIE MYŚL...BĘDZIE DOBRZE:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Tez mam taki mlynek! Stary, wspaniały i wciąż działający :)
    Wszystkiego słodkiego! ;*

    OdpowiedzUsuń
  22. Haaaappy Birthday!!!!!!! :)

    Love, Kristin

    OdpowiedzUsuń
  23. Najlepszego! I wielu cudownych chwil!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja wiem, wiem ile jeszcze zmian przed Tobą :-)
    Ano tyle ile zaplanujesz zmienić.
    To niech to będą zmiany na dobre, na oczekiwane, na szczęście.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Warto zapisywać te dobre momenty. Ulotne chwile łapać obiektywem.
    Dałabym wiele, by spędzić czas z dziadkami, takimi prawdziwymi, którzy chcą ze mną porozmawiać. Tęskno mi do dawnych czasów i żałuję, że nigdzie nie spisałam ty najlepszych momentów.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wszystkiego naj z okazji urodzin
    Miłego dnia.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  27. anka; oby tak było:)

    Amy; tak będzie!na pewno;)

    Qra Domowa; ;)

    Asia; uwielbiam go;)

    Polala; coś w tym jest:)

    Sue; mam chociaż nadzieję,że te najpiękniejsze momenty,emocje z nimi związane zapisałaś w swoim sercu i nigdy nie wykreślisz:)

    kolejny raz dziękuję WSZYSTKIM życzącym!na prawdę z całego serca:)
    fajnie,że jesteście!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wszystkiego co najpiękniejsze
    i samych pozytywnych zmian:)

    OdpowiedzUsuń
  29. dziadkowie.
    zupełnie nie wyobrażam sobie chwili, w których jednego z nich zabraknie.
    nie chce znać takiego świata.

    OdpowiedzUsuń
  30. Myśli tylko pozytywnych ... ! Zapisuj, zapamiętuj ... cudowne momenty muszą z nami zostać ...

    OdpowiedzUsuń
  31. Konwalie w kuchni; pragnę tego z całych sił;)dzięki!

    pees; ja także..

    słodko_gorzka_magdalenka; zostaną,na pewno!jeśli tylko o to zadbamy.

    OdpowiedzUsuń
  32. Wszystkiego NAJ z okazji urodzin! Obserwować takze uwielbiam. Czy to w kawiarni czy z okna autobusu czy z balkonu! W głowie snuję wtedy również setki opowieści.

    OdpowiedzUsuń
  33. Kemotka; dziękuję!
    okno autobusu także lubię;)szczególnie przy dłuższych podróżach,co na pewno mnie czeka za kilka miesięcy;)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  34. Warto cieszyć się każdą chwilą, rozkoszować się nią...szkoda tylko, że czasem życie zmusza do biegu:/ Wszystkiego dobrego i spokojnego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ubolewam nad tym faktem podobnie,jak Ty.
      dziękuję pięknie za zyczenia!

      Usuń
  35. Zazdroszczę kontaktu z dziadkami. Zawsze chciałam tak jak koleżanki, miec choc jedna z nich w domu, przy sobie, na zawsze...
    Teraz po latach, myślę, że za mało o nich wiedziałam, interesowałam się i trochę mi jest z tego powodu wstyd!.
    Cudownie piszesz, ale to juz gdzies pisałam tutaj...Wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dzieciństwie również marzyłam,aby mieć jedynych dziadków przy sobie,tuż za ścianą.Nie miałam tego,ale po dziś dzień mieszkamy bardzo blisko siebie,wystarczy rower i 15min;)
      Każdy z nas ma podobne przemyślenia,tak sądzę.Ważne by ich w sobie nie zamykać na stałe,zrobić wszystko ku lepszemu,pozytywnej zmianie.
      Bardzo miło mi czytać Twoje słowa.
      Dziękuję!

      Usuń
  36. The translation writes very strange things!
    But anyway I like the atmosphere that your pictures give us.
    I hope 2012 has started well for you.

    OdpowiedzUsuń
  37. Admittedly, the translation isn't too satisfactory; /
    all the more I thank you for the visit!
    I am greeting!

    OdpowiedzUsuń
  38. Wszystkiego najsłodszego!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. W ostatnim czasie dopadło mnie tak wiele zmian i myślę, że to nie pierwszy i nie ostatni raz. Zmiany były, są i będą, ale dzięki temu nie jest nudno. Życzę pogody ducha i odwagi by iść w stronę tych lepszych zmian :)

    OdpowiedzUsuń
  40. agnieszka; ;)))

    burczymiwbrzuchu; mądry wniosek,zaiste nie jest nudno/w moim przypadku patrząc na czas przyszły;)
    dziękuję!odwagi nigdy dość:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i chęci:)